2,5D játék fejlesztése Unity3D játékmotorral

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az elmúlt évtizedben komoly fejlődésen mentek keresztül a hordozható számítástechnikai eszközök. Mára az internetelérések több mint 60%-át mobil eszközökön végzik, hála az egyre olcsóbb mobilinternetnek, és az egyre inkább alapszükségletnek számító WiFi lefedettségnek. [1] Ez a hirtelen technológiai ugrás komoly igényt teremtett a mobil játékok iránt, amelyek egy teljesen más nézőpontot igényelnek a fejlesztőktől az általános PC-re készített játékokkal szemben.

A mobil játékokat egyrészt korlátozza a kis kijelző méret, a pusztán érintőképernyős irányítás, másrészt viszont a játék energiafogyasztása, ami az akkumulátortechnológiák lassú fejlődése miatt valószínűleg még sokáig probléma marad.

Egy 3 dimenziós játéktérben 2 dimenziós játékelemek, karakterek használatával a 3D tér nyújtotta szabadság megmarad, de rengeteg erőforrás megtakarítható a 3D-s játékelemek mellőzésével. E dokumentum egy ilyen alapgondolatú játék fejlesztését mutatja be az egyik legnépszerűbb platformfüggetlen játékmotort – a Unity3D-t – használva, és a fejlesztés során fellépő egyedi problémákat járja körül, összehasonlítja a lehetséges megoldásokat, ezek előnyeivel és hátrányaival.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.