2D játék keretrendszer fejlesztése Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az egyetemi éveim kezdésekor a szoftverfejlesztés érdekelt, majd az évek során ez az érdeklődési kör a számítógépes játékok fejlesztésében csúcsosodott ki, így szakdolgozat témának is ezt választottam. Manapság a két legelterjedtebb - számomra is rendelkezésre álló - platform az asztali számítógépek és a mobil eszközök, így ezen két platformra való fejlesztést hasonlítottam össze.

Az összehasonlításhoz egy egyszerűbb labirintus játékot implementáltam előbb asztali számítógépre, majd mobil eszközre. Utóbbi készülékek legtöbbje jelenleg Android rendszerrel működik, ezért az asztali számítógépre írt programot is JAVA nyelven készítettem a könnyebb összevetés érdekében. Fejlesztés közben megvizsgáltam, hogy egy szabadon elérhető grafikus motorral való fejlesztés gyorsítja-e, egyszerűsíti-e a munkát. Az asztali változathoz nem használtam külső játék motor könyvtárat, az android-os fejlesztés során pedig az AndEngine GLES2 Anchor Center branch-et használtam, amely a jelenleg elérhető legfrissebb AndEngine verzió.

A mai gyorsuló világban egyre kevesebb egyben eltölthető ideje van az embereknek, ezért a rövid, könnyed, bármikor félbeszakítható játékok népszerűsége növekszik, főleg a mobiltelefonok, tabletek körében. Az általam készített példajáték is könnyed kikapcsolódást kíván biztosítani, mind a mobil, mind a számítógépes környezetben.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.