2D játékmotor tervezése Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az okostelefonok elmúlt pár évben történt rendkívüli fejlődése lehetővé tette, hogy olyan komplex játékokat futtathassunk készülékeinken, melyet korábban még csak asztali számítógépeken tehettünk meg. Mivel az ilyen készülékekre többnyire kétdimenziós játékokat fejlesztenek, célszerű egy olyan játékmotor készítése, melynek segítségével magasabb absztrakciós szintről lehet elkezdeni a fejlesztést.

A dolgozat kitér az Android platform bemutatására és felépítésére illetve rövid áttekintést nyújt a fejlesztői felületről, továbbá ismerteti a korlátozott erőforrással rendelkező eszközökre történő hatékony fejlesztési alapelveket. A félév során a játékmotor tervezése ezen alapelvek szerint folyt, melyet különböző blokkokba gyűjtve mutatok be UML osztálydiagramok és forráskód segítségével.

A hatékonyság és felhasználhatóság bizonyítására saját játékot fejlesztettem, melynek tesztelése és mérési eredményei alátámasztják a motor kívánt működését.

Zárszóként szót ejtek a motor jövőjéről és a későbbi továbbfejlesztés lehetőségeiről illetve céljaimról.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.