2D ügyességi játék implementációja az Android szolgáltatásaival

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A célom egy olyan alkalmazás elkészítése volt a félév folyamán, amely a széles körben elterjedt Android operációs rendszer alatt futtatható, valamint kihasználja a platform által nyújtott mind hardveres, mind szoftveres lehetőségeket. Az elérhető szolgáltatások felhasználásával egy egyszerű grafikai elemeket felvonultató, modern játékszolgáltatásokat nyújtó „endless running” típusú játékot készítettem el. A feladat megvalósításához a számos lehetőség közül a LibGDX multiplatform játékfejlesztő eszközt választottam, mivel így kevés erőfeszítés árán a játék alapfunkciói több platform számára is elérhetővé válnak.

A megvalósításhoz vezető út első lépése a játékfejlesztő eszközzel való ismerkedés volt. Megvizsgáltam az eszköz által generált projektek szerkezetét, a főbb osztályokat és függvényeket, melyekkel dolgoznom kellett a félév során, megismerkedtem az egyes eszközökkel, melyeket a LibGDX a fejlesztők kezébe ad a fejlesztés könnyítésének érdekében. Az ismerkedés végeztével nekiláttam az egyszerű funkciók megvalósításának, melyek minden platform számára elérhetővé tettem.

A bonyolultabb funkciók (multiplayer, jutalmak és ranglisták) megvalósítását az Android SDK-val együtt letölthető mintapéldák tanulmányozásával kezdtem. Ezen funkciókat a Google szolgáltatásain keresztül lehet elérni, ezért regisztráltam a Developer Consol-ra, majd létrehoztam, engedélyeztem a használni kívánt szolgáltatásokat az alkalmazás számára. A megvalósításhoz szükséges library-ket hozzáadtam a projekthez, és felhasználtam a szolgáltatások definiálásakor kapott kulcsokat, melyek az elérésükhöz szükségesek. A megfelelő interfészek megvalósítását követően hozzáadtam alfatesztelőket az elkészült alkalmazáshoz, és elvégeztem az egyes funkciók és a Google által nyújtott szolgáltatások tesztelését.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.