3D és virtuális valóság megoldások vizsgálata crossplatform mobil technológián

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A mindennapjainkban egyre több virtuális és kiterjesztett valóság – VR illetve AR, röviden XR – alapú tartalom jelenik meg, ahogy az ezeket szolgáltató eszközök is egyre elérhetőbbé és elterjedtebbé válnak. Az ilyen eszközök közül az okos mobiltelefonok jelenleg a legjelentősebbek, mivel majdnem minden háztartásban megtalálhatóak így az XR technológiák elterjesztésének úttörői lehetnek.

Munkám célja, hogy megvizsgáljam az ilyen tartalmak, ezen belül leginkább a VR fejlesztésének lehetőségeit mobil platformra. Erre a célra az egyik legnépszerűbb eszköz a Unity, ezért én is ezt választottam. A Unity egyik hátránya azonban, hogy az eszközkészlete alapvetően interaktív háromdimenziós grafikus alkalmazások, általában játékok, fejlesztéséhez lett kitalálva. Ebből következik, hogy egy klasszikus mobil alkalmazás fejlesztése nehéz benne.

Erre a problémára megoldást nyújt az alkalmazás két részre való bontása, ahol az egyik rész Unityben készül, és ebben a részben kerül megvalósításra az XR tartalom. Az alkalmazás másik részének fejlesztésére így tetszőleges eszköz és technológia használható. Azért, hogy az elkészült alkalmazás minél kevesebb platformfüggő megoldást használjon erre a célra a Fluttert, egy crossplatform mobilszoftver fejlesztési keretrendszert választottam.

A diplomamunkám részeként egy prototípus alkalmazást fejlesztettem, ami a fent vázolt módszer szerint készült. A fejlesztési folyamat alatt megismertem a VR tartalom fejlesztésének lehetőségeit Unityben, a crossplatform mobilszoftver fejlesztést Flutter segítségével, illetve e két technológiának az együttműködési módjait.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.