3D festés Direct3D környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjaink médiájának jelentős részét képezik a számítógép segítségével megalkotott képi elemek, mind a reklám, mind pedig a film- vagy akár a játékipar esetében. A számítógépes grafikának központi elemei a háromdimenziós modellek és azok realisztikus vagy művészi reprezentációi.

Mindkét esetben a modell megjelenésének szerves részét képezi a felületét alkotó háromszöghálóhoz rendelt bittérkép textúra, amit különböző módszerekkel hozhat létre az azt megalkotó művész. Az egyik lehetőség a kétdimenziós rajzolóprogramok használata, mint például az Adobe Photoshop nevű szoftvere; azonban elterjedtebb megközelítés a textúrát közvetlenül a modell felszínén szerkeszteni képes programok használata. Ezek előnye, hogy azonnali vizuális visszacsatolást nyújtanak a művész számára, ezáltal felgyorsítva és interaktívabbá téve a munkafolyamatot, valamint megoldják a háromdimenziós felület két dimenzióba való leképzéséből adódó torzítás problémáját.

Ennek a módszernek a lehetőségeit vizsgáltam meg és megvalósítottam egy erre a célra alkalmas programot Direct3D környezetben, kitérve a felhasználói interakciót megkönnyítő grafikus interfész kivitelezésére. Ismertetésre kerül a festést megvalósító módszer, az alkalmazás architektúrájának felépítése és a grafikus felhasználói felület sajátosságai és jellemzői. Értékelésre kerül az elkészült program, végül a lehetséges fejlesztések is felsorolásra kerülnek.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.