3D festés térfogati textúrákkal

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A 3D festés lehetővé teszi, hogy háromdimenziós modellek felszínére színt vigyünk fel. Ennek segítségével élethű színezést is adhatunk modelljeinknek, melyet akár számítógépes játékokban, ill. animációs filmekben is felhasználhatunk.

Szakdolgozatom elején ismertetek különböző textúrázási módszereket, textúra típusokat, térfogati textúrákat, és azok felhasználását. Kitérek a textúra szűrés lehetőségeire.

A következő fejezetben áttekintem azokat a struktúrákat, melyek alkalmasak lehetnek hierarchikusan térfogati textúrák adatainak tárolására. Ezeket elemzem teljesítményszempontból, és kifejtem, hogy választásom melyik struktúrára esett. Két struktúrát járok körül a kd-fa struktúrát és 3D textúrák lehetséges hierarchikus rendszereit.

Bemutatok lépésről lépésre egy lehetséges megvalósítást, mely segítségével interaktívan festhetünk egy 3D modell felszínére, és a fent említett két struktúra közül az utóbbit használja a színek tárolására. Bemutatásra kerül, hogyan lehet a hierarchikus struktúrámat leképezni a modell felszínére. Kitérek a festés megvalósításának részleteire is. A fejlesztéshez Direct3D 11 et használtam.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.