3D geometriai modellek metamorfózisa

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Csébfalvi Balázs
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A 3D metamorfózis (morphing), azaz átalakulás, átváltozás a filmipar, animációk közkedvelt módszere, mely segítségével két geometria közti átmeneti modelleket hozhatunk létre. Ezen köztes modellek egymás utáni megjelenítésével olyan animációkat alkothatunk, mint például egy ember-farkasember átalakulás. Ennek egy megfelelő megvalósítása a modellekből előjeles távolság-mező transzformációval való egyező felbontású rácsok, vagyis térfogati adathalmazok létrehozása, majd a modellenként megfeleltetett rácspontok értékei közt lineáris interpoláció alkalmazása.

Az interpoláció során előálló köztes térfogati adatok képkockánkénti megjelenítése adja az animációt, így következő lépés egy térfogatvizualizációs algoritmus implementálása.

Esetenként (pl. számítógépes játék, nem térfogatvizualizációs alkalmazásban való megjelenítés) szükségünk lehet a köztes modellre, mint a felületet közelítő poligonmodell. Erre nyújt megoldást a sétáló kockák (marching cubes) algoritmus, mely segítségével a térfogati adatból felületi háromszöghálót generálhatunk.

Az egész folyamat alapvető számításigénye magas, viszont jól párhuzamosítható lépésekből áll, mint a távolságtranszformáció, megjelenítés, interpoláció, háromszögháló generálás. Éppen ezért érdemes ezeket a lépéseket grafikus kártyán (GPU-n) futtatni. A diplomamunka során bemutatok egy GPU alapú implementációt, előnyeit, valamint CPU-val szembeni teljesítménynövekedését.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.