3D grafika az Ogre3D motor használatával Android környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Olyan kort élünk, amikor az okos telefonok és táblakészülékek használata az emberek jelentős részének szervesen hozzá tartozik mindennapjaihoz. Felváltották a szokványos mobiltelefonokat, nincs már továbbá feltétlenül szükség desktop vagy laptop PC-re, mert ezekről a készülékekről is elérhető a világháló és így az elektronikus levelezésünk, a minden napi hírek és fontos információk. Sőt a beszélgetések egy része is mára IP fölött zajlik, és nap, mint nap új alkalmazások jelenek meg, amikről ma még azt sem tudjuk, hogy szükségünk van rá, de holnapra már el sem tudjuk képzelni, hogy hogyan tudtunk eddig nélkülük élni. Ezek a készülékek felborították a virtuális játékok iparát is. Manapság ez egyik legnagyobb szereplőnek számít a mobilakra szánt játékok, a PC-re és a különböző konzolok mellett, ha nem a legnagyobbnak. Az egyik ok, aminek ezt az új helyzetet köszönhetjük, hogy Google kiadta az Android operációsrendszert. Ez hajtja e mobil eszközök jelentős részét. Android-ra fejleszteni jó lehetőség, mert a Google piacterén keresztül rengeteg emberhez eljutathatjuk az alkotásunkat, de ahhoz, hogy sikeres legyen, igényes szép munkára van szükség. Az Ogre3D grafikus motorban hatékony eszközre lelhetünk, hogy igényes grafikus alkalmazásokat hozzunk létre az objektum-orientáltság szellemében. Ez a vezérfonala a munkámnak, hogy mire van szükség és mi a módja, annak, hogy Android-on Ogre-t használjunk. Ehhez mindenkép meg kell ismerkedni natív programozással Android platformon. Így fogok eljutni, az egyszerű java kódot használó alkalmazástól, a natív alkalmazáson keresztül, az Ogre-t használó alkalmazásig.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.