3D irányfüggő alkalmazás fejlesztése Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Goldschmidt Balázs
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Az okostelefonok és tabletek hardverkiépítése rohamos mértékben fejlődik. Egyre szélesebb választékát nyújtják olyan szenzoroknak, amelyek képesek felismerni az eszköz környezetében bekövetkező változásokat. Ezek a szenzorok lehetővé teszik olyan mobil alkalmazások kifejlesztését, amelyek képesek kihasználni a tőlük beérkező adatokat.

A szakdolgozat célja egy olyan alkalmazás megtervezése és elkészítése volt, amely képes hatékonyan használni az Androidos eszközök mozgás- és forgatás szenzorait. A platform és a hardver ezen lehetőségeinek bemutatására elkészítettem egy labirintus játékot.

A labirintus nagyon leegyszerűsített verziója csak téglalapokból épül fel. A kamera lényegében a labirintusban mozgó ember szemszögéből mutatja a képet, három dimenzióban. A telefon mozgatásával lehet nézelődni a virtuális világban, úgy, mintha egy ablakon keresztül szemlélnénk azt. A kijelző nyomvatartásával válik lehetővé a kamera előre mozgatása, mindig abba az irányba, amerre éppen nézünk.

Az elkészült játék nagyon egyszerű verziója egy igazi, mai játéknak. Csupán azért készült, hogy bemutassa a platform új lehetőségeit, amelyek lehetővé teszik az ilyen alkalmazások új generációjának elkészítését.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.