3D megjelenítés és szenzorok felhasználásának lehetőségei, illetve PC-s Java alkalmazások átültetésének korlátai Android platformon

OData támogatás
Konzulens:
Schulcz Róbert
Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

A mai okostelefonok egy néhány évvel ezelőtti asztali számítógép teljesítményére képesek. Hihetetlen, de ezt az erőforrást ma a zsebünkben hordozhatjuk egy mobiltelefon méretű eszközben. A mobil processzorokba integrált grafikus chipek és a beépített szenzorok olyan újfajta lehetőségeket hordoznak, amelyek megváltoztathatják a számítógépes játékok fejlődési irányát. A mozgásszenzoroknak köszönhetően olyan módon irányíthatjuk majd a játékokat, mintha magunk is a virtuális tér részesei lennénk.

Dolgozatomban ennek az erőforrásnak a kihasználási lehetőségeit tekintem át, és egy saját alkalmazás fejlesztésén keresztül mutatom be a mobil hardverben lévő képességeket. Ennek bemutatására egy játékprogramot készítettem. A program kb. egy évnyi munka eredménye, amit most mobil környezetbe ültettem át. A Java nyelven történő fejlesztés miatt a megfelelő teljesítmény elérése kihívást jelentett.

Célom egyben annak megválaszolása is, hogy mennyire alkalmazható a Java nyelv valós idejű grafikus alkalmazások fejlesztésére. Szakdolgozatommal azt szeretném demonstrálni, hogy lehetséges ilyen jellegű alkalmazást készíteni PC-n és Android platformon egyaránt natív kód használata nélkül is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.