3D mozgásérzékelős játékvezérlés Playstation Move segítségével

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kővári Bence András
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A videojáték ipar manapság egyik leggyorsabban fejlődő területe a mozgásérzékelős vezérlők használata. Ez abból is látszik, hogy egyre több féle eszköz kerül a piacra, ami használ valamilyen mozgásérzékelést. Egyáltalán nem ritka például, hogy már a telefonok is érzékelik azt, hogy merre döntötték meg őket és mennyire, ezért erre a funkcióra is sok játék épít. A legjelentősebb vezérlők viszont külön pont erre a célra készültek. A legelső olyan megoldást, ami nagy sikert aratott a Nintendo dolgozta ki, de utána pár évvel megjelent a Sony és Microsoft is a piacon a saját ötletével.

A mi csapatunk érdekesnek találta felfedezni ezt a területet úgy, hogy készítünk egy saját játékot, ami felhasználja a modern mozgásérzékelő kontrollerek egyikét. A választásunk a Sony Move-ra esett nagy részben a precizitása miatt. A kihívás a fejlesztésben többek között az is, hogy ehhez az eszközhöz nem készült hivatalos driver Windows alá, így egy nyílt forráskódú, lelkes fejlesztők által készített drivert építhettünk bele a projektbe, amiből sokat tanulhattunk arról, hogy hogyan is néz ki egy ilyen eszközt vezérlő program.

Többek között az én feladatom volt az is, hogy készítsek egy emulátort, aminek segítségével úgy lehet játékot fejleszteni a kontrollerhez, hogy nem kell, hogy mindig a fizikai eszközt használjuk, hanem emuláljuk a működését egérrel és billentyűzettel.

A játék megvalósításához több technológiát használtunk fel. A megjelenítéshez OGRE-t, a fizikához PhysX-et, szkripteléshez Lua-t és ezeken belül is sok mindennel megismerkedtünk. Egy valós idejű,3 dimenziós, fizikával rendelkező játék nagyon sok féle ismeretet igényel, amiknek a mély elsajátításához nagyon kevés 1-2 félév.

Végeredményben elkészült egy egyszerű játék, ami kiindulásként szolgálhat bárkinek, aki Sony Move-ra akar fejleszteni Windows környezetben. Kívülről nézve talán egyszerűnek tűnő játék valójában egy összetett motort rejt. Igyekeztünk úgy összeállítani, hogy minél inkább konfigurálható és újra felhasználható legyen, akár a kód módosítása nélkül.

A fejlesztés során érintettük a játékfejlesztés legfontosabb részeit és az ezeket megvalósító technológiákat. Ez a dolgozat az összegyűjtött tapasztalataimat foglalja össze ebben az elég széles témakörben.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.