3D multiplatform játékfejlesztés Kotlin környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Umenhoffer Tamás
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Számítógépes játékok fejlesztése során gyakori igény a több platformon való futtatás lehetősége. Professzionális, nagy költségvetésű játékok esetében sok energiát fektetnek a különböző platformokra történő implementációra. A dolgozat témája egy olyan megoldás, mely kis költségvetésű játékok számára is elérhető és egyszerűen alkalmazható.

A Kotlin egy 2011-ben bemutatott, Java bytecode-ra forduló, nyílt forráskódú programnyelv. Az első stabil verziója 2016 februárjában jelent meg. Ezt követően tömör szintaxisának, erős típusrendszerének, és egyedi funkcióinak köszönhetően egyre nagyobb népszerűségre tett szert, elsősorban az Android fejlesztők körében. Mára az operációs rendszer hivatalosan támogatott nyelve lett.

A Kotlin később bővítésre került Javascript kódra való fordítás lehetőségével, illetve platformok közti kód megosztást lehetővé tevő megoldással, így alkalmassá vált multiplatform alkalmazások fejlesztésére.

A dolgozatomban ismertetem a Kotlin nyelvet, multiplatform képességeit, illetve bemutatom, hogy a Kotlin és az OpenGL technológiákat felhasználva hogyan lehet egy multiplatform 3D játékprogramot készíteni, mely kezelni tud különböző típusú beviteli eszközöket, mint például a billentyűzet, érintőképernyő, gyorsulásérzékelő. A játék Androidon, böngészőn, és asztali operációs rendszereken futtatható.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.