3D szkenner UI kialakítása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kovács Tibor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A számítógépes grafika világában a munkafolyamatoknak van egy alapvető része, amelyet nem lehet megkerülni. Ez az objektumok létrehozása, és a formától függően nagyon időigényes feladattá válhat. Többek között ezért is hozták létre a háromdimenziós szkennereket. A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem is rendelkezik egy ilyen eszközzel, amely egy lézer, egy forgó asztal és egy kamera segítségével emeli be a virtuális térbe hétköznapi tárgyainkat.

Az egyik feladatom ennek a működő rendszernek a megértése és átlátása volt. A lézerrel megvilágított tárgyról készítünk képeket, majd ezekből a képekből a rajta lévő lézercsíkot elemezve megkapjuk a tárgy egy szeletét. A tárgy körbeforgatása során a sok szeletből összeáll a számunkra ideális esetben más ismerős tárgy virtuális változata.

Az ehhez készült program felülete egy hétköznapi felhasználó számára nem volt könnyen kezelhető, a funkciókat nehezen találhattuk meg, vagy sok időt vett igénybe elérésük, ezért a felületet átalakítva egy ergonomikusabb interfészt kaphatott a program felhasználója. Egyéb módosításokat is végeztem a programban annak használatának gyorsítása érdekében.

Ezt követően lehetővé tettem, hogy a felhasználó a programbeli összes beállítását egyszerű módon változtathassa, menthesse és betölthesse, mindezt egyetlen ablakból, amely a beállítások összességét megjeleníti.

Végül a program funkciót bővítettem több eljárás implementálásával, melyekkel a létrejövő objektumot alakíthatjuk át többféle módon, valamint egy rendszert dolgoztam ki az átalakítások elvégzésének egységesítésére.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.