3D terep generáltása és szerkesztése

OData támogatás
Konzulens:
Rajacsics Tamás
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A dolgozat célja egy olyan eljárás és rá épülő alkalmazás kidolgozása, melynek segítségével minimális bemeneti adat és rájuk vonatkozó szabályok megadásával magas részletességű, lokálisan vezérelhető terep készíthető. A bemenet megadására egy alkalmazás készül, mely háromdimenziós környezetben való terep adatokkal és textúrával való festést valósít meg, a megjelenítéshez felhasználva a terep generátor eljárásait.

Az eljárás a minimális bemeneti adatot - attribútum rétegeket - szabályok alkalmazásával magasság és anyagi tulajdonságra konvertálja, valamint a felhasznált textúrák keveréséhez és szűréséhez szükséges információt is előállítja, melyet a pixel és vertex shader-ek dolgoznak fel a megjelenítés során.

A felhasználói felület egy 3D vásznon teszi lehetővé a terep, textúra és anyagi tulajdonságok felvitelét ecsetek segítségével. Az ecseteket a felhasználó konfigurálhatja: méret, attribútum érték és szabályok megadásával.

Az alkalmazás és az eljárás CPP nyelven kerül implementálásra, a megjelenítés DirectX 10.0 felhasználásával készül.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.