3D-s játékfejlesztés Android környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Korunk világában meghatározó szerepet töltenek be a mobil telefonok. Kortól és nemtől függetlenül használjuk őket, melyek különböző felhasználói igényeink kielégítését széles körben teszik lehetővé.

Gyakran nem csak a telekommunikáció adta lehetőségeket (telefonálás, sms, mms küldése) értjük egy mai átlag felhasználó igényei alatt, hanem ide soroljuk az internetet (3G, wifi), beépített kamerát, fényképezőgépet, játékokat is. Mindezen igények kielégítését teszik lehetővé többek között az Android operációs rendszer alapú mobil telefonok is.

Mivel érdekelt a korszerű mobilfejlesztés technológiája, valamint a java programozás is, úgy döntöttem, szakdolgozatom keretein belül egy egyszerű 3D játékot készítek az Android programozás megismerésének céljából.

Munkám során beszámolok az Android fejlesztés alapjairól, az Android szenzorairól és azok használatáról, az OpenGL-ről, valamint az OpenGL ES grafikus alkalmazásprogramozó interface-ről, mely többek között mobiltelefon fejlesztésre alkalmas.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.