A MÁV felsővezeték hálózatás alkalmazott rárlati próbák renszerének vizsgálata

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Varjú György
Villamos Energetika Tanszék

Magyarországon és a világban is az egyik legfontosabb és legnépszerűbb tömegközlekedési és áruszállítási eszköz a vasút. A villamos vasúti vontatás a világon eltérő rendszerrel, feszültséggel, frekvenciával valósul meg. Hazánkban a 25 kV-os, 50 Hz frekvenciájú, egy fázisú táplálási rendszert építették ki. A vasúti felsővezeték rendszerben fellépő zárlatok (fajlagos évenkénti és km-enkénti) száma kb. egy nagyságrenddel nagyobb, mint a háromfázisú villamos hálózatokon. Szakdolgozatom témája annak a vizsgálata, hogy a MÁV zárlati visszakapcsolás esetén milyen módszerrel detektálja a visszakapcsolás előtti zárlatmentes állapotot.

Szakdolgozatom első fejezete rövid áttekintést ad a magyar vasút villamosításának történetéről, az első vasúti pálya megépítésétől napjainkig.

A második fejezet részletes leírást ad a dolgozat tárgyáról, a vasúti visszakapcsoló automatikában alkalmazott vizsgáló-ellenállásról, annak a visszakapcsolásban betöltött szerepéről, az automatika működéséről és az automatikával szemben támasztott követelményekről.

A dolgozatom harmadik része a vasúti védelmi rendszerekben alkalmazott egyéb automatikákról ad leírást.

A negyedik fejezetben olvasható az MP automatikában alkalmazott vizsgáló-ellenállás főbb szempontok alapján történő csoportosítása, lezárásul pedig az utolsó pontban a csoportosítás alapján készített felmérés eredményeit tartalmazó táblázat, illetve annak rövid értékelése található.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.