A megjelenítés optimalizációja számítógépes játékokban

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

A videójátékok egy alapvető követelménye, hogy valós időben fusson. Ez 30-60 FPS-t jelent alkalmazástól függően. Ha ezt a valósidejű követelményt megsértjük, romlik a felhasználói élmény. A kirajzolásért felelős algoritmus optimalizálásával csökkenthetjük a frame kirajzolási időt.

Ebben a szakdolgozatban olyan módszereket tárgyalok, amelyek csökkentik a driverben eltöltött időt a megfelelő rajzoló algoritmus kiválasztásával, a megfelelő GPU erőforrásmenedzsment stratégiákkal, a kirajzolásért felelős algoritmus explicit grafikus API fölött történő megvalósításával és az explicit API-ok által nyújtott többszálú parancsköteg felvétellel.

Érintőlegesen tárgyalom a terepek egyenetlenül felbontott négyágú gráfokon alapuló Level of Detail technológiáját és az ezen adatszerkezetből való háromszögháló generálást.

Az implementáció során előkerülő, azt megkönnyítő szoftverfejlesztési mintákat ismertetem, és a tárgyalt optimalizációs technikák implementációját egy asztali számítógépen egy megfelelően konstruált tesztszíntéren mérések alapján értékelem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.