A mai modern gépjárművekben egyre nő a beépítésre kerülő elektronikus vezérlőegységek (ECU) száma, melyek a vezérlési, szabályozási, biztonsági és kényelmi rendszerek kiszolgálását biztosítják, mint például a váltóvezérlés, fékrendszer, menet stabilizátorok, navigációs, valamint szórakoztató rendszerek. Minél több alfunkciót megvalósító rendszer kerül összekapcsolásra, annál bonyolultabb lesz a jármű elektronikai rendszere. A növekvő komplexitás következtében megszületett az igény az autógyárak részéről egységes szoftverarchitektúrák kialakítására. Ilyen egységes struktúrát biztosít az AUTOSAR (Automotive Open System Architecture) szabvány.
A dolgozat a Robert Bosch Kft.-nél készült, az automataváltó vezérlő fejlesztési részlegén.
A szakdolgozat célja az AUTOSAR architektúra megismerése, főbb részeinek bemutatása. A beágyazott szoftverplatform főbb funkcióinak és moduljainak tárgyalása, különös figyelmet fordítva az AUTOSAR operációs rendszerre.
A dolgozat további lényeges része a Robert Bosch Kft. automataváltó vezérlő fejlesztési részlegén fejlesztett beágyazott real-time operációs rendszer megismerése, alapvető funkciónak és szolgáltatásainak bemutatása, az AUTOSAR OS-el való összehasonlítása is.
Végül az AUTOSAR követelmények figyelembe vételével az utóbbi pontban említett operációs rendszer egy kiválasztott funkciója kerül megvalósításra. A funkció helyességégnek igazolásaként egy specifikált funkció teszt terv és teszt végrehajtás dokumentálása is megtörténik.