Active Safety rendszerek megvalósíthatóságának vizsgálata a BME MIT Bosch labor HIL (Hardware In the Loop) teszt környezetében

OData támogatás
Konzulens:
Scherer Balázs Attila
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

A beágyazott elektronikai rendszerek komplexitásának növekedésével a tesztelés szerepe felértékelődött a szoftverfejlesztési folyamatban. A Hardware-in-the-Loop (HIL) tesztrendszerek megjelenésével az eszközöket még precízebben, valós környezetük szimulálásával lehet kipróbálni. A HIL teszt nem csupán az adott egység kifogástalan működésének szemléltetésére szolgál, hanem adott esetben a vezérlő algoritmus finomhangolására is hasznosítható.

A szakdolgozat során, a tanszéken kiépítésre került tesztrendszert használtam, annak funkcionalitását kibővítve, hogy bemutassam, egy általam készített ABS-funkció kipróbálható a HIL-környezetben. A tesztrendszer működését egy egyszerű blokkolásgátló fékberendezés (ABS) tervezése és fejlesztése kapcsán mutatom be, melynek vezérlését kétféle implementációban, LabVIEW-ban, illetve C-ben is elkészítettem.

Az ABS a járművekben elterjedt aktív biztonsági rendszerek egyik legfontosabbika, mely lehetővé teszi, hogy a jármű még maximális intenzitású fékezés során is kormányozható maradjon. A tesztrendszer megvalósításában főként National Instruments eszközöket használtam: VeriStand szoftvert és PXI hardverkeretet, a járműdinamikai modellt pedig a TORCS nyílt forráskódú szimulátor program szolgáltatta.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.