Adaptív játékágens

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Strausz György
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Napjainkban nagy népszerűségnek örvendő kártyajáték a póker mind élő helyszíneken, szalonokban, mind internetes oldalakon is. Összetettsége miatt –megfelelő stratégia megválasztása, matematikai számítások, az ellenfél megfigyelése- az ágensfejlesztés egyik népszerű célpontja is.

A dolgozat első részében elemzem azokat a képességeket, tulajdonságokat, amelyek jellemzik a profi pókerjátékosokat. Megvizsgálom, hogy egy ágens esetében ezen elvárások milyen eszközök segítségével teljesíthetőek. Különböző matematikai, játékelméleti és intelligens megközelítéseket elemzek.

A dolgozat végére, a megtervezett módszerek implementálásával egy olyan ágenst fejlesztek, ami képes a támasztott követelményeknek megfelelni, eredményesen játékra törekszik és ennek érdekében figyeli ellenfelét, változtatja stratégiáját, alkalmazkodik a környezetéhez.

Az ágens teljesítményét különböző ellenfelek ellen tesztelem és elemzem erősségeit illetve gyengeségeit, majd kitekintést adok a továbbfejlesztési lehetőségekre is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.