Adobe Flash alapú közösségi alkalmazások vizsgálata és fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Gulyás András
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Miután szakdolgozatomban gazdasági, társadalmi és technológiai szemszögből megpróbálom megfejteni egyes közösségi alkalmazások sikerét, egy saját készítésű valós-idejű stratégiai és logikai lövöldözős játék tervezését és megvalósítását írom le, amely teljesen kihasználja a Facebook platform által nyújtott szolgáltatásokat. A játék célja az, hogy megvédjük különböző fa elemek lepakolásával saját bombáinkat, majd az ellenfél bombáit próbáljuk megsemmisíteni saját ágyúnk segítségével, amelynek a tüzelési hatótávolsága illetve szöge állítható a játékos által. A tervezett játékmenet kifejezetten élvezetesnek és könnyen megérthetőnek bizonyult a teszt játékosok körében, a valós idejű lövöldözés pedig teljes mértékben az elvártaknak megfelelően működik, ezáltal kiváló játékélményt biztosít. Az alkalmazást Adobe Flash segítségével készítettem, ami kifejezetten jól használható interaktív tartalmak előállítására, emiatt a játékok többsége ezt a technológiát alkalmazza. Másik nagy előnye, hogy képes a kliensek között valós idejű adatok továbbítására a Flash Media Server által nyújtott RTMP protokol segítségével. Szakdolgozatomban bemutatom, hogyan lehet Flash Professional CS5 segítségével kiváló rajzfilmszerű ábrákat és animációkat készíteni, és ezekhez hogyan lehet hozzáférni az ActionScript programnyelv segítségével, amelyen az egész játék alapul. A fejlesztés során számos problémával szembesültem, amelyeket meg kell oldanom, így szakdolgozatomban ismertetek pár olyan technológiai megoldást, melyek más projektek készítésekor is kifejezetten hasznosnak bizonyulhatnak. Szakdolgozatom végén a játékot valós, a Facebook által szolgáltatott környezetben teszteltem más felhasználókat bevonva, majd levontam a Flash alapú Facebook játékfejlesztésről alkotott következtetéseimet.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.