AgentGame ágens fejlesztése AgentSpeak és Java nyelveken

OData támogatás
Konzulens:
Eredics Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Ez a szakdolgozat rövid bemutatást ad az AgentGame-ről amely a Jason keretrendszeren alapul. A játékban két csapat mérkőzik meg egymás ellen, s céljuk, hogy a lehető legtöbb ételt fogyasszák el ágenseikkel, amelyek a pontszámaikat növelik.

A szakdolgozat azért készült, hogy feszegesse az AgentGame határait, valamint hogy optimális megoldást találjak a felmerülő problémákra. Ahhoz, hogy a rendszer határait elérjem változásokat kellett benne létre hoznom, amelyek alapjaiban változtatják meg a játék működését. A játékba beleépítettem a lehetőséget, hogy a pálya mérete körönként változzon, s hogy ezen változások után is élvezetes maradjon a játszma az ételek számát is dinamikusan változtatom.

A dolgozat kitér az állandó méretű pályák optimális bejárására. A megfelelő bejáró algoritmushoz szükséges a hasznosság fogalom bevezetése és a korrekt lépéssorozatokat generáló algoritmus kiválasztása.

A dinamikusan változó méretű pálya bejárására egy komplex algoritmust hoztam létre, amely figyelembe veszi az ágens pozícióját, az ellenségek, ételek helyzetét, és a pálya szélét.

A gyorsaság növelése érdekében a videó tömörítésnél használt módszert a makróblokkot használom, illetve a pálya széleit veszem figyelembe, s a fordulások számát befolyásolom, figyelve arra, hogy az elért pontszám és a futási idő összhangban legyen. Továbbá hangsúlyt fektetek arra, hogy az ágensek az ételt megfelelően közelítsék meg.

A leírt elvek, módszerek teszteléséhez létrehoztam egy kezelő felületet és az végeredmények meghatározását automatizáltam, majd ezeket a kimeneteleket kielemeztem.

A dokumentum végén bemutatom a felhasználási lehetőségeket és az algoritmusban rejlő lehetőségeket és korlátait.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.