Aktív körvonalas szegmentálás gyorsítása GPGPU eszközön

OData támogatás
Konzulens:
Lois László Dr.
Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

A mai videokártyákban hatalmas kihasználatlan számítási potenciál van. Ezt arra lehetne használni, hogy a processzor tehermentesítsük. Ez azért is jó lenne, mert a videokártyák napjainkra már lehagyták a processzorainkat szá­mí­tási teljesítmény tekintetében, tehát valószínűleg komoly gyorsulás is elérhető lehetne, valamint a felhasználói élmény is nőne.

Feladatom az volt, hogy az aktív körvonalas eljárásokat megvizsgáljam, majd egy általam választott módszerrel implementáljam GPU-n úgy, hogy a processzor minél kevesebb szerepet kapjon és a GPU vegye át a terhelés nagyját.

Azért erre az algoritmusra esett a választás, mert meglehetősen lassú és nagy terhelésű algoritmus. Ez az algoritmus számtalan helyen alkalmazható: térképészetben, orvosi képfeldolgozásban, videofeldolgozásban és így a biztonságtechnikában és akár reptéri arcfelismerő rendszerekben is.

Több megvalósítás közül én egy vektormezőt használó aktív körvonalas eljárást próbáltam ki mindezt úgy, hogy a teljes program videokártyán fut minimális processzorhasználattal.

Szakdolgozatban bemutatom, hogy ebben meddig jutottam el, mik az algoritmus működésének fontosabb részleteit, ezeket miként valósítottam meg, miben jó és miben szorul javításra az én megoldásom. Bemutatom továbbá milyen szoftvereszközök állnak rendelkezésre, hogy hardveres gyorsítású programok írásához, ezeket mikor és hogyan lehet kihasználni.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.