Alkalmazáskereső program felhasználói viselkedésének adatbányászati elemzése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szűcs Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Ebben az alkalmazáskereső program felhasználói viselkedésének adatbányászati elemzéséről szóló szakdolgozatban részletes irodalomkutatás olvasható a keresőrendszerekkel kapcsolatban, amely segít a mobil platformon futó vizsgált alkalmazás megértésében. A dolgozat elején még bemutatásra kerül az ügyfél szegmentáció elméleti háttere is, ami alapján az üzleti probléma megoldása is történt. A szegmentáción kívül fontos még az ügyfélelemzés teljes folyamata a megrendelővel való egyeztetéstől kezdve, az adatok elemzésén és átalakításán, valamint a szegmentációs folyamat megtervezésén és kivitelezésén keresztül egészen az eredmények kiértékelésével és az üzleti javaslatok megfogalmazásával bezárólag. A feladat elvégzése során három üzleti célt fogalmaztam meg, amelyeket a szakdolgozatban részletesen tárgyaltam. A célhoz vezető úton több klaszterezést és összehasonlítást is végeztem adatbányászati és statisztikai eszközök használatával, a kapott klaszterek alapján elemeztem a különböző azonosított felhasználói csoportok keresési viselkedéseit. A szegmentáció eredményét üzleti szempontból is visszaellenőriztem, a dolgozatban a szegmentációs modell leírása után pedig az egyes szegmentációs eredmények részletes bemutatása található, majd az eredmények összefoglalása és az egyes üzleti javaslatok olvashatóak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.