Állandó mágneses háromfázisú szinkron/BLDC motoros hajtás generátoros üzemének energiaszabályozása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Stumpf Péter Pál
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A különböző típusú elektromos hajtások felhasználása az autóiparban jelentősen nőtt az elmúlt években. Az állandó mágneses szinkron motorok és a kefenélküli egyenáramú motorok a szervo-alkalmazások mellett a hajtáslánc részeként is alkalmazásra kerülnek hibrid vagy teljesen elektromos járművek esetén. Ez a növekedés elsősorban a teljesítményelektronika területén elért jelentős fejlődésnek köszönhető, ami lehetővé tette az elektromos konverterek olcsóbb gyártását, miközben a minőségük is jelentősen javult. Ezek az eszközök elengedhetetlenek az elektromos motorok effektív szabályozásához. Az elektromos hajtások számos előnnyel rendelkeznek a hagyományos, belső égésű motorokkal szemben, mind gazdasági, mind műszaki szempontból, ami szintén hozzájárult az elterjedésükhöz. A hibrid járművek jelenthetik a hidat a jelenlegi, belső égésű motorral rendelkező járművek és a teljesen elektromos autók között azáltal, hogy kombinálják a megszokottat az új technológiával, és egyben megmutatják az elektromos motorokban rejlő lehetőségeket.

A szakdolgozat célja egy szabályozó-rendszer létrehozása egy go-kart hibrid hajtásának elektromos részéhez, majd a szabályozó tesztelése számítógépes szimulációk segítségével. A dolgozat a motor modell létrehozásával indul, és bemutatja a fejlesztés lépéseit, az elméleti háttérrel alátámasztva. Részletesen bemutatásra kerülnek a szimulációs eredmények, összehasonlítva az elmélettel. Kiemelt figyelmet kap a motor generátoros üzeme. A laboratóriumi mérések eredményei szintén ismertetve vannak. Röviden megvizsgálásra kerülnek a szabályozó-algoritmus valós hardveren történő implementációjának lehetőségei is. Végül megemlítésre kerülnek a jövőbeli tervek és a lehetséges továbbfejlesztési lehetőségek.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.