Állandómágneses szinkron gép és villamos hajtás ellenőrző mérése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Számel László
Villamos Energetika Tanszék

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) villamos-, gépész- és járműmérnök hallgatói BME-motion néven egy villamos meghajtású versenyautó építésébe fogtak. A csapat célja, hogy az autó minél nagyobb részben saját tervezésű és készítésű legyen. A munkát a BME oktatói segítik. A tervek szerint, az autó mozgásban tartásáról két, egyenként 17 kW-os külső forgórészű állandó mágneses szinkronmotor fog gondoskodni, melyen a két hátsó kerekében kapnak majd helyet.

Jelen dolgozatomban a már elkészült állandó mágneses kerékagymotor ellenőrző mérésével foglalkoztam. A munkám kiterjedt a motor méréséhez szükséges tesztkörnyezet kialakítására, a mérések elvégzésére és az eredmények kiértékelésére. A dolgozatomban kitérek méréstechnikai és jelfeldolgozási kérdésekre, különös tekintettel a villamos forgógépek méréstechnikájára. Bemutatom az egyes szenzorok és mérőműszerek működését, valamint az alkalmazott tesztkörnyezetet. Kitérek az állandó mágneses szinkrongépek elméletére és ismertetem a csapat villamos autójának hajtásláncát, külön figyelmet szentelve a kerékagymotornak. Végül bemutatom az általam végzett méréseket és az eredmények kiértékelését.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.