Állandómágneses szinkrongép vektorszabályozása járműhajtásokban

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Stumpf Péter Pál
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság az elektromos autók egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek és egyre növekvő piaci részesedéssel rendelkeznek. Bár az első elektromos autók már az 1800-as években megjelentek, népszerűségük csak az elmúlt évtizedek során nőtt hatalmasat. Ez köszönhető a megnövekedett hatótávolságuknak, megbízhatóságuknak és természetesen az alacsony fenntartási költségnek. Így nem meglepő, hogy manapság már minden nagyobb autóipari gyártó rendelkezik tisztán elektromos hajtású autóval.

Másik oldalról nem szabad elfelejteni, a manapság igen komoly problémát jelentő klímaváltozást. Több ország és nemzetközi szervezet felismerte, hogy a jelenleg folytatott klíma- és energiapolitika nem fenntartható hosszútávon és mindenképp valamiféle alternatív megoldásokat kell keresni. Ebből kifolyólag rengeteg nemzetközileg támogatott fejlesztés van folyamatban, amely szintén az alternatív hajtóanyaggal üzemeltett járműveket részesíti előnyben. Ez szintén az elektromos autók térnyerésének ad lehetőséget.

Ennek a diplomatervnek a célja, hogy bemutassa az elektromos autók történetét, kialakulását. Továbbá, hogy bemutassa a különböző elektromos meghajtási lehetőségeket, kiemelje előnyeit, hátrányait.

A dolgozat másik fő célja, hogy egy átfogó képet adjon a PMSM motor járműipari alkalmazásainak lehetőségéről. Ezzel kapcsolatban bemutatásra kerülnek labor mérések, komplett jármű modell szimulációk, melyek azt segítik bemutatni, hogy hosszú távon milyen lehetőségek rejtőznek az elektromos járműhajtásokban, továbbá mik azok a problémák, amelyek még megoldásra várnak.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.