Általános keretrendszer Playstation Move kezeléséhez

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Kővári Bence András
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A természetes beviteli eszközök nem új keletű technológiák. Speciális területeken (filmtechnika, játékfejlesztés) már ipari szabványnak minősültek 10 évvel ezelőtt is. Ezek általában nem valós idejű eszközök voltak, így nem adtak lehetőséget interakcióra.

Manapság ezek a technológiák bárki számára elérhetővé váltak. Az újgenerációs konzoloknak szinte kötelező kelléke a mozgásérzékelős irányítás, ám a nem tömeggyártott termékek ára igen kedvezőtlen lehet.

Dolgozatomban egy olcsó mozgásérzékelő eszközt, a Playstation Move-ot mutatom be, ami játékkonzolokhoz készült. A Sony úgy döntött, hogy nem ad közvetlen támogatást a PC platformra, és az eszköz magában enélkül használhatatlan. Ezért döntöttem úgy, hogy készítek egy általános keretrendszert, amely megadja a lehetőséget a szélesebb rétegeknek, hogy PC-n is kihasználhassák ennek az eszköznek a kimagasló mozgáskövetési képességeit.

A munkám során szembesültem hardver közeli problémákkal, közelebbről meg kellett ismernem a jelfeldolgozás és képfeldolgozás területeit, amiket be is mutatok.

Projektem végül sikerrel járt, amikor elkészült, a legfejlettebb szabadon elérhető keretrendszer volt a Playstation Move-hoz PC-re, több ezer ember használta, több tucat visszajelzést kaptam, így munkám egy fontos lépcsőfok lehet másoknak abban, hogy egy természetes beviteli eszközzel kísérletezzenek.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.