Amerikai futball stratégiatervező és szimulációs szoftvere

OData támogatás
Konzulens:
Eredics Péter
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Az amerikai futballt a területszerzés játéka, a csapatok a terület feletti uralmat próbálják elérni, és ha ez nem sikerült, akkor megpróbálják kiszorítani, a saját végzónájuktól a legtávolabb szorítani az ellenfelet. Az amerikai futball mind a támadó mind a védő oldalon a stratégiák párharca.

Az informatika térhódítása ebben a sportban is igen jelentős. Régen a stratégiákat papíron tervezték és táblákon magyarázták el a játékosoknak. Bár manapság is használnak még ilyen módszereket, manapság egyre több elemző tervező szoftvert használnak. A legtöbb ilyen szoftver segít az edzőknek és játékosoknak a stratégia megértésében.

A mi általunk készített szoftvertől azt várjuk, hogy az edzőknek elsősorban a stratégiák tervezésében, a játékosoknak azok megértéségen nyújt segítséget. Az edzőket segíti, hogy csak szabályos stratégiát tervezhessenek, és azokat szimuláció segítségével meg is tekinthessék. Ezért a programot több részre bontottam, lehet külön formációkat tervezni, mozgásokat, valamint ezeket összekombinálva teljes stratégiákat. A szimulációs résznél ezeket le is szimulálhatják.

Egy ilyen program elkészülte azért jó, mert úgy segíti az edzők munkáját hogy közben nem terheli a játékosokat. Az edzők a tervező és szimulátor szoftverrel kitalálhatnak és leszimulálhatnak stratégiákat, majd megvizsgálhatják őket és a játékosoknak már csak azokat tanítják meg.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.