Analitikus CRM megoldás fejlesztése Microsoft technológiákkal

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szikora Béla
Elektronikai Technológia Tanszék

A CRM (Customer Relationship Management: Ügyfélkapcsolat Menedzsment) stratégia célja egy hosszútávú nyertes-nyertes kapcsolat kialakítása az ügyfelekkel, ügyfélorinetált marketing stratégiák és szolgáltatások nyújtása a megfelelő ügyfeleknek. Ezen célok eléréséhez a döntéshozóknak információval kell rendelkezniük az ügyfelekről, szolgáltatásokról, termékekről és a marketing, illetve értékesítési terület eredményességéről. Az analitikus CRM célja, hogy ezen információkat előállítsa a vállalati operatív alkalmazások adataiból.

Az analitikus CRM alkalmazásával elemezhetjük, megérthetjük az ügyfelek viselkedését, igényeit és javíthatjuk a vállalat értékesítési, marketing és szolgáltatási teljesítményét, ezáltal nagyobb profitra tehetünk szert.

Jelen dokumentumban bemutatásra kerülnek a CRM és analitikus CRM stratégia alapelvei, a CRM alkalmazások létrehozásához alkalmazott adattárház elméletek, valamint az általam Microsoft technológiákkal megvalósított analitikus CRM megoldás tervezési és megvalósítási folyamata.

A létrehozott analitikus CRM megoldás fő célja az értékesített szolgáltatások és az értékesítési potenciál elemzése földrajzi hely, ügyfél valamint értékesítési hely alapján. Továbbá az ügyfelek nyereségességének vizsgálata, és ez alapján ügyfélszegmensek létrehozása.

Az adattárházra alapuló üzleti intelligencia alkalmazás segítségével a vállalat vezetői átláthatják az ügyfelekkel, értékesítéssel kapcsolatos információkat, melyek támogatják a döntéshozatalt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.