Android API hálózati játékok támogatására

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Fehér Gábor
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkban az okostelefonok az emberek mindennapjainak részévé váltak. Ezen eszközök kommunikációs célok mellett információszerzés és szórakozás lehetőségeinek széles körét nyújtják a felhasználók számára. A szórakozást az elérhető játékok tömkelege biztosítja, de ezen játékok nagy része egyszereplős. A felhasználókban jogosan merül fel az igény a hálózati játékok iránt, melyet közösségi eseményeiken egymással, vagy épp egymás ellen játszhatnak.

Egy baráti összejövetelen nem mindig adódik lehetőség aktív szórakozásra, melyben a résztvevők egyénenként, vagy csapatokban összemérhetik tudásukat, képességeiket, miközben jól is érzik magukat. A helyszín és az eszközök adottak: a legtöbb nappaliban már található nagyképernyős televízió. A társaság tagjainak okostelefonjai mellett már csak egy egyszerű, TV-hez kapcsolható Mini PC-re lenne szükség. Valamint egy megoldásra, mely lehetővé teszi az eszközöket felhasználva a játékosok számára, hogy egy party játék keretein belül közösen játsszák ezidáig egyszemélyes, unalmas játékaikat. Fontos a megoldás egyszerűsége, mivel az eszközök összekapcsolásával és beállításával senki sem akar sok időt eltölteni.

A hálózati játékok készítését az alkalmazásfejlesztők által felhasználható, előre elkészített komponensek könnyíthetik. A játékfejlesztő a játék felhasználók szempontjából lényeges aspektusaira koncentrálhat, míg a járulékos feladatokat egyszerűen, már létező komponensek felhasználásával oldhatja meg. Ám a hálózati játékfejesztést lehetővé tevő megoldások száma igen csekély.

Szakdolgozat feladatom részeként felkutattam és elemeztem ezen megoldásokat. Miután egyik rendszer sem felelt meg maradéktalanul a követelményeknek, így egy saját megoldás kidolgozása mellett döntöttem.

Dolgozatom keretein belül egy olyan megoldást dolgoztam ki és valósítottam meg, mely a felhasználók és az alkalmazásfejlesztők számára is használható megoldást nyújt. Segítségével az alkalmazásfejlesztők könnyű szerrel készíthetnek többszereplős játékokat, melyekben a felhasználók saját készülékeikkel, a készülékekre telepített alkalmazás segítségével vehetnek részt. A játék működtetéséről és megjelenítéséről egy külön készülék gondoskodik.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.