Android alapú multi-kliens alkalmazás

OData támogatás
Konzulens:
Kaszó Márk
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az okostelefonok, tabletek elterjedése következtében egyre több játékalkalmazás készül ezen készülékekre. Ezeknek sok előnyük van, mint például nem szükséges kézi játékkonzolt vásárolni, a játékalkalmazások nagy része ingyenes vagy csekély összegért megvásárolható, bárhová kis helyen magunkkal tudjuk vinni és a készüléken található alkalmazásboltból egy helyről könnyen beszerezhetőek. Viszont nagy hátrányuk, hogy szűkítik az emberek közötti társas érintkezés lehetőségét, hisz mindenki magába fordulva a saját telefonján játszik és nem közösen, mint régebben a társasjátékokkal.

Dolgozatom témájaként egy olyan alkalmazás motort fejlesztettem, mely leegyszerűsíti a játékfejlesztő teendőit, ha olyan mobil alkalmazást akar készíteni, ami a társasjátékok hangulatát idézi elő. Az elkészített programmodul magasabb absztrakciós szintre emeli több Android rendszerű telefon lokális hálózaton való kommunikációját. Ezen felül egy mintaalkalmazást is készítettem, amely bemutatja, hogyan működhet a programkönyvtáram használatával egy táblajáték, több okostelefon egy hálózaton való kooperációjával.

A dolgozat bemutatja a videójátékok és társasjátékok történetét és a kettő ötvözetét, kitér az Android platform ismertetésére, felépítésére, illetve rövid áttekintést nyújt a lehetséges fejlesztési eszközökről és a platformra való fejlesztésről. Bemutatom mind az alkalmazás motor, mind a minta alkalmazás működését, a szerver és a kliens kommunikációját, mindezt szöveges leírásokkal, UML osztálydiagrammokkal és forráskód részletekkel.

Zárszóként szót ejtek a programkönyvtáram későbbi továbbfejlesztésének lehetőségeiről.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.