Android platformról vezérelhető stratégiai játék fejlesztése PC-s környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Suba Gergely
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Napjainkban a mobiltelefonok számítási teljesítménye és az általuk kínált funkciók száma drasztikusan növekszik. A mobiltelefonok elterjedésének hatására 2014-ben a lakosság nagyjából 70 százaléka rendelkezett mobiltelefonnal, amelynek a túlnyomó része Android rendszert használt.

A mobiltelefonok mai teljesítményének köszönhetően a mobil játékfejlesztés is egyre nagyobb tereket hódít, a mobilinternet elterjedése miatt pedig gyakoriak az online játszható többfelhasználós játékok. A mobiltelefonoknak azonban az egyik legnagyobb hátránya a PC-khez viszonyított kis képernyőméret, amely a játékok funkcióit nagyban korlátozza. Sok esetben viszont a mobiltelefonok kényelmesebben használható felhasználói felülettel rendelkeznek, mint a PC-k.

Többfelhasználós játékok esetén felmerülhet a kérdés, hogy kihasználhatjuk-e a mobiltelefonok és a PC-k előnyeit is, ezáltal egy újfajta játékélményt biztosítva a felhasználónak. A szakdolgozatomban egy olyan többfelhasználós stratégiai játékot tervezek meg, amely a PC-n fut és egy mobiltelefonon lévő alkalmazás segítségével irányítható.

A tervezés során megvizsgálom egy ilyen játék megvalósításának lehetőségeit, és specifikálom a PC-s, illetve a mobilalkalmazás funkcióit, kihasználva a platformok előnyeit. A megoldást .NET és Android platformok segítségével valósítom meg, a játék pedig helyi hálózaton keresztül lesz játszható. A hálózati kommunikációhoz webszolgáltatásokat használok a WCF keretrendszer támogatásával [8][16].

A megoldás befejezését követően áttekintem az elkészült szoftver előnyeit és hátrányait, illetve a továbbfejlesztés lehetőségeit.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.