Android-alapú többszemélyes, gesztusvezérelt játék tervezése és megvalósítása

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Ekler Péter
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A számítógépes játékfejlesztés immár hosszú múltra tekint vissza. Az elmúlt több mint hatvan év alatt kialakultak a hatékony játékfejlesztési módszerek és a jól ismert játéktípusok. Mára a játékipar eljutott arra a szintre, hogy egymást érik a bejáratott ötletekre épülő, sablonos, sorozatgyártott játékok. A mobil eszközök fejlődése némileg megtörte ezt a monotonitást, az érintőképernyő, mint vezérlő, új ötleteknek adott teret. Viszont már a mobilplatformokon is egyre ritkábban jelenik meg egyedi, eredeti ötletre épülő cím.

A legújabb fejlesztési irány a játékosok jelenleginél nagyobb mértékű bevonása a játékokba úgy, hogy a testrészek mozgását, helyzetét erre alkalmas eszközökkel rögzítik. Az így gyűjtött adatokat felhasználva a játékok azt az érzetet keltik a játékosokban, hogy a saját természetes mozdulataikkal manipulálják a virtuális világot. Ilyen eszközök többek között a Microsoft Kinect, az Oculus Rift. A számomra elérhető eszköz a Myo gesztusvezérlő karpánt, ami orientációs és gyorsulás adatokon kívül izomtónus változást is monitoroz a felhasználó karjában, így érzékelve a kéz helyzetét, gesztusait.

A dolgozatom célja az, hogy megismerkedjek a jelenlegi legnépszerűbb mobilplatform, az Android játékfejlesztési lehetőségeivel és ezen belül az OpenGL ES 2.0 grafikus keretrendszerrel, továbbá egy gesztusvezérlés megvalósítására alkalmas eszköz, a Myo karpánt integrálásának lehetőségeivel. Mindezt egy háromdimenziós, többszemélyes játékalkalmazás elkészítésével érem el.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.