Áramlásszimuláció DirectX11 környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Diplomamunkám témája folyadékok és gázok áramlásának szimulációja, a szimuláció eredményének vizuális megjelenítése. Az áramlás szimulációja nagy számítási igényű feladat, emiatt két különböző megoldást szoktak alkalmazni, az egyik a hihető látványvilágra összpontosít a fizikai pontosság rovására, a másik pedig a fizikai pontosságot tartja fontosnak nem sokat foglalkozva az eredmény elkészültének időigényével. A dolgozat célja, hogy egy mai modern hardveres környezetben a hardver adta lehetőségeket, - kifejezetten a videokártya párhuzamos feldolgozási képességeit - kihasználva valós idejű szimulációt legyen képes megjeleníteni.

Az elkészült alkalmazásban a felhasználónak lehetősége lesz a folyadék vagy gáz áramlásának befolyásolására. Mindezt előre elkészített elemeknek a szimulációs térben való elhelyezésével tudja majd elérni, illetve vizuálisan követheti a térben történő változásokat.

A feladat elkészítése során DirectX11-et használok, illetve programozási nyelvként C#-ot. Maga a szimulációs motor és a megjelenítés is a videokártyán fut. A szimuláció kettő, és három dimenziós környezetben való implementálását is bemutatom.

A dolgozatban ismertetésre kerül a videokártya, és annak általános célú programozásának alapjai. Bemutatásra kerülnek áramlással kapcsolatos fizikai szabályok, a hozzájuk tartozó gyakori számítási modellek, továbbá a számítások során keletkezett adathalmaz vizualizációjának módja.

A dolgozat kitér a szimuláció hardveres követelményeire, számításigényére, és részletesen ismerteti a megvalósítás menetét.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.