Archon játék fejlesztése Unity3D keretrendszerrel

OData támogatás
Konzulens:
Hideg Attila
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A szakdolgozatom egy 3d játék elkészítése unity3d keretrendszer adottságait kihasználva és a keretrendszer általános bemutatása. A játékomat egy számomra kedves a 80-as években ismert, a sakk és aréna harc keresztezéséből keletkezett „Archon” című videojáték ihlette. Az eredeti játék felülnézetes (2D) volt és a korabeli gépek (C64, Amiga) grafikus adottságaival rendelkezett.

A játékot egyedül készítettem, de character designer hiányában, aki létre tudta volna hozni a modelleket és a hozzájuk tartozó animálást, nagymértékben támaszkodtam a unityhez készült assett store-ra ahol kész komponenseket lehet letölteni, felhasználni és módosítani, így a modelljeim és a hozzájuk tartozó animációk nagy részét innen töltöttem le, és igazítottam hozzá a programomhoz.

A játék alapja hogy 2 játékos küzd egymás ellen, az egyik a fény oldalát képviseli a másik pedig a sötétséget. A játéknak 2 fázisa van, az első fázisban egy sakktáblára emlékeztető pályán léphetünk felváltva az egységeinkkel, amíg a 2 ellenséges egység egymásra nem lép, aminek hatására egy csata kezdődik. A csatatért az határozza meg, hogy milyen színű volt a mező mikor ráléptünk. Három mezőtípus van. A fény (fehér) típusú, ebben az esetben egy fás tisztáson lesz a harc, ahol a fény oldal egységének van több életpontja, míg a sötét oldalnak kevesebb. A sötét (fekete) típusú, ami egy sziklás magmás pályára visz, ahol a sötét egység van előnyben. A 3. mező típus pedig változó, ez körönként változtatja fajtáját 7 állapot között, ha semleges állapothoz van közelebb, akkor mocsárba lesz a csata, ha feketéhez vagy fehérhez, akkor pedig a hozzájuk tartozó pályán. A játék célja hogy likvidáljuk az ellenség királyát.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.