Autóipari primer kapcsolóüzemű tápegység tervezése az elektromágneses kompatibilitás (EMC) figyelembevételével

OData támogatás
Konzulens:
Szűcs László
Szélessávú Hírközlés és Villamosságtan Tanszék

A szakdolgozatom célja az autóiparban használatos két különböző kapcsolófrekvenciával működő (400kHz és 2MHz) kapcsolóüzemű tápegységmodul összehasonlítása, és következtetés a nagyobb frekvenciás modell előnyeire és hátrányaira. Továbbá olyan általános mérési eljárások meghatározása tápegységmodulok összehasonlítására, amelyek a későbbi feladatok során is használhatóak.

A következőekben a fent említett konverterek kerülnek megtervezésre a kiszajú működést és nagy megbízhatóságot szem előtt tartva. Ez magába foglalja a szükséges alkatrészek kiválasztását, valamint a nyomtatott áramköri lap megtervezését, és a gyártás után az alkatrész beültetést.

Ezután a megépített modulok mérése és összehasonlítása történik a meghatározott módszerek szerint.

A dokumentum tartalmaz egy elméleti összefoglalót, amely tárgyalja a kapcsolóüzemű feszültségcsökkentő (Buck) konverterek működését, illetve kitér a kétfázisú működés előnyeire is. Szót ejtünk az elektromágneses kompatibilitás (EMC) alapjairól, kiemelve a kapcsolóüzemű feszültségcsökkentő konverter lehetséges zajforrásait. Külön fejezet szól azokról a mérési módszerekről, amelyek lényegesek lehetnek az összehasonlítás szempontjából.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.