Automatizált számítógépes döntéstámogatás versenypóker játékhoz

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Juhász Sándor
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Ennek a dolgozatnak a célja egy valósidejű optimalizálási algoritmus létrehozása versenypóker játékhoz. A legjelentősebb eltérés a készpénzes játék és a versenypóker között, hogy az utóbbiban a zsetonmennyiség és az azt reprezentáló érték között sztochasztikus kapcsolat van. A versenypóker egy különleges, csak online játszott változatával foglalkozom, az ún. Super Turbo Sit’n Goval. Ennek a játékfajtának a komplexitása a legkisebb a többi pókerjátékkal összehasonlítva. Megfelelő modellfeltevésekkel lehetőség nyílik a játék optimumának valósidejű számítására. Az optimalizálás során az ún. fiktív játék algoritmust használom, mely egy iteratív tanulási folyamat játékok optimumának a keresésére. Az algoritmus tesztelése végett létrehoztam egy tesztkörnyezetet, melyben kétfős és hatfős felállásban lehet mind statikus és dinamikus stratégiák ellen Monte Carlo szimulációkat futtatni. Az elemzés során a worst case esetre törekedtem, és mindig úgy szelektáltam az algoritmus ellenfeleit, hogy azok a lehető leghatékonyabbak legyenek. Ezzel a módszerrel az algoritmus fajlagos megtérülési rátája a legrosszabb esetben is 11% körül mozgott. A dolgozat része még egy automatizált döntéstámogató rendszer a Full Tilt póker kliensalkalmazásához. A döntéstámogató rendszer képes kinyerni a szükséges információkat a kliensalkalmazásból, és meghozni a döntést valós időben. A rendszer megvalósítása során arra törekedtem, hogy ne legyen detektálható a döntéstámogatás a kliensalkalmazás számára. A döntéstámogatást kipróbáltam játékpénzes asztalokon, és a fajlagos megtérülési ráta 54%-nak adódott nem reprezentatív mennyiségű mintán.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.