Automotive mérési környezet automatizálása DGPS alapú helymeghatározással

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Iváncsy Szabolcs
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Napjaink autóiban egyre nagyobb teret nyernek a radar és a videó alapú vészfékező rendszerek (AEB), melyek célja az emberi figyelmetlenségből származó balesetek elkerülése. Egyes kutatások szerint a balesetek 38%-a megelőzhető lenne, ha minden jármű fel lenne szerelve automatikus vészfékező rendszerekkel.

Az eszközök tesztjét az NCAP végzi, amely a 2018-as tesztkiírásban (v2.0.1) a vészfékezéses félátfedéses mérések esetén már 5 cm-es pontosságot követel meg. Ez pusztán emberi szemmel nehezen megvalósítható.

A diplomamunkám célja egy olyan kompakt eszköz készítése, amivel már a fejlesztési fázisban is gyorsan, egyszerűen lehet az előírt pontosságon belül teszteket végezni.

Az irodalomkutatás során legelőször is részletezem az előírt követelmenyéket. Továbbá kitérek a felhasznált eszközökre, technológiákra, illetve bemutatom a jelenleg használt megoldásokat. A tervezés során pedig az adott döntéseimet indokolva bemutatom az elvégzett munkát. Kitérek a kapcsolási rajz és a nyomtatott huzalozású lemez tervezésére, a beágyazott operációs rendszeren alapuló szoftver felépítésére, továbbá a használt szabályozó implementálására és hangolására is.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.