Az IEEE 802.11p szabvány hatékonyságának elemzése laboratóriumi környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Vida Rolland
Távközlési és Médiainformatikai Tanszék

Napjainkra nagyon fontossá váltak az intelligens közlekedési rendszerek a folyamatosan növekvő járműforgalom hatékonyságában és biztonságában betöltött szerepük folyamán. A résztvevők folyamatos kommunikációja nélkül ez a feladat szinte lehetetlen lenne.

Az (IEEE) azzal a határozott céllal írta meg a 802.11p Wi-Fi szabványt, hogy létrehozzanak egy nemzetközileg egységes kommunikációs standardot, mely képes a magas elvárásokat támasztó járműves környezetben működni. A szakdolgozatom célja egy 802.11p-t implementáló rendszer összeállítása és tesztelése.

Először részletes áttekintést adok a 802.11p és a szabványcsalád többi tagja közötti hasonlóságokról és különbségekről, részletesen kitérve a kompatibilitási kérdésekre. Ezután ismertetem a 802.11p szabványt implementáló létező tesztrendszereket, és projekteket, és bemutatom, hogy ezek alapján hogyan alakítottam ki a saját tesztrendszeremet.

A tesztrendszer hardver és szoftver összeállításának részletes leírása és a mérési elrendezések bemutatása után ismertetem a méréseim eredményét. Az eredményekből azt a következtetést lehetett levonni, hogy a 802.11p annak ellenére, hogy nagyban hasonlít a 802.11a-ra, jelentősen különböző módon viselkedik. Kis távolságok esetén a 11a jobb kapcsolatminőséget volt képes biztosítani, ám a nagyobb távolságok és a közvetlen rálátás hiánya nagyon bizonytalanná teszi, és ilyen esetekben a 11p jelentősen jobbnak bizonyult nála. Autós környezetben ezek szerint valóban megéri az új szabvány használata.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.