Az Unreal játékmotorra épülő multiplayer játék fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Szécsi László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék

Egy játékmotor ismerete lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy ne kelljen nekik mindent a nulláról megírniuk, hanem egy kész működő rendszert használva egyből arra koncentrálhatnak, ami a játékot ténylegesen játékká teszi.

Az Unreal Engine 3 napjaink egyik legjobb játékmotorjának számít, erre bizonyítékként, csak meg kell néznünk azokat a világhírű AAA játékokat, amiket ennek a segítségével készítettek például: Gears of War, Unreal Tournament, Mass Effect, BioShock, stb.. Sikerét széles platformtámogatásának és az UnrealScript-nek köszönheti, ami egy direkt játékfejlesztésre készített programozási nyelv.

A dolgozat célja, hogy alapvető ismeretet adjon az engine-ről és a vele való fejlesztésről. Mindezt egy egyszerű többszemélyes játék elkészítésén keresztül. A játékmotorral való ismerkedés keretében szó lesz az UnrealScript-ről, a játékobjektum-hierarchiákról és fontosságukról, valamint az Unreal Engine által biztosított hálózati szolgáltatásokról is. A fejlesztés során az engine-re főként programozói szemmel fogunk tekinteni, ezért a designer-eknek való eszközökről csak említés szintjén lesz szó.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.