Az e-mobilitás várható hatása a villamos energia elosztó és átviteli hálózaton

OData támogatás
Konzulens:
Prikler László
Villamos Energetika Tanszék

A fogyasztói pontok ma jól ismert terheléseket jelentenek az elosztóhálózaton. Ezt a meglévő terhelést módosítaná a villamos autók elterjedése miatt várható pluszterhelés megjelenése, amely komoly problémákkal szembesítheti az elosztói engedélyest, de rendszerszinten is gondokat okozhat. El kell kerülni a hálózati elemek (kábelek, légvezetékek, fogyasztói transzformátorok) túlterhelődését és kezelni kell a várható feszültségminőségi problémákat, mert a szabványtalan feszültség tartása nem megengedett.

A villamos autók elterjedése azonban új lehetőségeket is eredményez a rendszerirányító számára: lehetőség nyílik a villamos energia tárolására és a tárolt villamos energia rendszerszintű szabályozásra való felhasználására.

A diplomamunka célja kettős:

• Az e-mobility koncepciójának rövid bemutatása után az elektromos hajtáslánc számára szükséges energiát tároló főüzemi akkumulátorok töltése során fellépő hálózati hatások leírása, valamint ezen hatások számítógépi szimulációk segítségével történő bemutatása.

• A villamos autók teljesítményének aggregálására szolgáló virtuális erőmű koncepciójának bemutatása a nagyszámú autó töltésének sztochasztikus folyamatként való kezelése által.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.