Az online privát szféra védelmének lehetőségei az internetes hirdetéskiszolgáló rendszerekben

OData támogatás
Konzulens:
Dávid Zoltán
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az online szolgáltatások esetében egyre fontosabbá válik a privát szféra védelme és a felhasználók biztonságérzetének növelése. Különösen igaz ez az internetes viselkedés alapú reklámokra, amik a böngészési viselkedés alapján profilokba sorolják a felhasználókat, hogy aztán minél inkább releváns és személyre szabott hirdetéseket szolgálhassanak ki nekik.

Az internetes reklámok kiszolgálására alkalmas szoftverek, az adszerverek, a viselkedés alapú targetáláson kívül is számos olyan funkciót tartalmaznak, amik a felhasználók (természetesen anonim) azonosításán és viselkedésük, szokásaik követésén alapulnak.

A felhasználók viselkedésének követése során gyűjtött információk kliens oldali tárolására technikailag különböző lehetőségek nyílnak. Egyes lehetőségek esetében még nem ért véget a sztenderdizálási folyamat, más lehetőségek továbbfejlesztése pedig a közelmúltban lett leállítva, így nem túlzás azt állítani, hogy ez a terület folyamatos fejlődésben van. Hasonló a helyzet a felhasználókövetés és a kliens oldali tárolók letiltására alkalmas opciók, valamint a privát szféra védelmét biztosító szabályozások esetében is.

A munkám során a privát szféra védelmének témakörét járom körül először az adszerver funkcionalitás oldaláról, majd a kliens oldali tárolási lehetőségek, illetve a letiltási opciók szemszögéből. Végül pedig bemutatom egy általam készített, a privát szféra védelmét biztosító adszerver modul rendszertervét.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.