BLDC motor tervezési folyamata

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Számel László
Villamos Energetika Tanszék

Manapság egyre elterjedtebbek az elektromos járművek, amit több tényező is elősegít. Az egyik legmeghatározóbb, hogy a Föld fosszilis energiahordozó tartaléka véges. A másik indok lényeges környezetvédelmi szempontból is, hiszen a belsőégésű motorok miatt, különösen a nagyvárosok levegő szennyezettsége az elmúlt évtizedekben megnőtt. Mindezek eredményeképp került előtérbe a járművek villamos hajtása, hiszen a környezettudatosság mellett sokkal jobb a hatásfokuk is, mint a benzines, vagy dízel hajtású autókénak.

A villamos autók energiaforrása az akkumulátor, mely egyben a legnagyobb hátrányukat is jelenti, hiszen jelenleg a hatótávolságuk ezeknek a gépjárműveknek jóval kevesebb, mint a belső égésű motorral rendelkezőké. Ebből adódik, hogy a lehető legnagyobb hatótávolság eléréséhez szükség van minél jobb hatásfokú és kisebb súlyú segédhajtású villanymotorokra, amelyeket a villamos autó magával cipel és a hatótávolsága rovására üzemeltet.

Az egyik legfontosabb része az autóknak a klímabefúvó motor, melynek szerepe túlmutat az utasok kényelmén. A szélvédő bepárásodásának meggátolásával, amely a kilátást akadályozza és balesetet okozhat, biztonsági funkciót is ellát.

Szakdolgozatomban egy elektromos személygépkocsiba kerülő klímabefúvó motor tervezésének alapvető lépéseit mutatom be, a motortípus kiválasztásától az alapvető villamos paraméterek meghatározásáig.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.