Beágyazott szoftver fejlesztése CAN alapú járműdiagnosztikai eszközhöz

OData támogatás
Konzulens:
Szabó Zoltán
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Az OBD (On-Board Diagnostics) rendszer napjainkban minden legyártott autóban, és nehézgépjárműben helyet kell, hogy kapjon. A rendszer segítségével egyszerűen monitorozhatóvá válik a gépjármű a benne található szenzorok mért értékeinek folyamatos lekérdezhetőségével, egyszerűsödik továbbá a járművek diagnosztikája az ECU-k (Electronic Control Unit) által diagnosztizált hibák hibakódjainak (DTC – Diagnostic Trouble Code) kiolvasásával. Az OBD rendszerek által használt kommunikációs hálózatok közül manapság minden újonnan kiadott gépjármű a CAN kommunikációt használja. Ahhoz, hogy az OBD rendszerből információt lehessen kinyerni, szükség van egy olyan egységre, ami képes CAN hálózaton kommunikálni, és a kinyert információkat egy megfelelő interfészen a felhasználónak elérhetővé tenni. A gyakorlatban két olyan eszközcsalád terjedt el, amik ezt a funkcionalitást megvalósítják: az ELM és az STN családok.

A feladat egy kész hardverplatformra történő beágyazott szoftver fejlesztése, ami képes a jármű CAN buszán kommunikálni és lekérdezni az említett diagnosztikai adatokat, majd egy külső egységnek más kommunikációs formában továbbítani őket, ezáltal feleslegessé téve az ELM és STN családok használatát.

A dolgozat az OBD rendszerek ismertetésével kezdődik, ahol részletesen kitérek a rendszer által kínált funkciókra, valamint a rendszer által használt CAN kommunikációs protokollra. A folytatásban az ELM327 és STN1110 egységek tulajdonságait mutatom be. A dolgozat további részében a használt szoftverplatformot és az elkészült beágyazott szoftvert ismertetem.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.