Beat Your Mouse Movement rendszer komponenseinek tervezése és fejlesztése

OData támogatás
Konzulens:
Schulcz Róbert
Hálózati Rendszerek és Szolgáltatások Tanszék

Az információs társadalom fejlődésével napjainkra az elektronikai eszközök, köztük a számítógép használata nélkülözhetetlené vált. A fejlődés két nagyon érintett területe az internet és a mobil szoftverek. Az ember mindennapos tevékenységeinek egy jelentős részét – kommunikáció, információszerzés, médiafogyasztás, programok szervezése, egy fajta közösségi élet, stb. - interetes alkalmazások segítségével bonyolítja. És hogy mindezt ne csak egy székben ülve tudja végezni, a külünböző fajta tevékenységek különböző képernyőkön kezdenek tért hódítani, vegyük például az elektronikus újságolvasást, amely a padeken terjed leginkább, míg egy navigációs alkalmazás elsődleges platformja a kisebb képernyős okostelefon, pod vagy speciális navigációs készülék.

Tehát jól látható, hogy a mobil platformokra való szoftverfejlesztés egy egyre növekvő és egyre fontosabb terület.

A másik motiváció pedig az elektronikai eszközök és számtógépek térhódításának egészségügyi és városi oldala, azaz napjaink rohanó világában az emberek egyre kevesebb időt töltenek a természetben, és egyre többet számítógépekkel dolgozva.

A fentiek miatt a szakdolgozatom témája a Beat Your Mouse Movement (BYMM), egy olyan online szolgáltatás, melynek segítségével, különböző internetes, mobil és nem mobil programokkal az emberek nyomon követhetik a számítógép előtti, és a testmozgással töltött aktivitásuk mértékét. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók különböző módokon fel tudják tölteni, hogy hány métert tettek meg az egerükkel, hányat kattintottak és hányszor ütöttek le billentyűt a billentyűzeten. Továbbá azt is fel tudják tölteni, hogy hány métert gyalogoltak, futottak, vagy bicikliztek az utóbbi bizonyos időben. Ezeket az értékeket tudják saját magukkal és egymás között, illetve felhasználói csoportokat alkotva cégek, baráti körök, városok között is versenyeztetni.

A rendszer a következő szoftverkomponensekből áll össze:

Internetes szerveren futó back end, ez végzi az adatok menedzsmentjét és az összes klienssel REST lekéréseken keresztül kommunikál.

Asztali alkalmazás Mac és Windows operációs rendszerekre. Ez számolja a felhasználó egerének a mozgását, a kattintsokat és a billentyűleütéseket, és ezeket bzonyos időközönként feltölti a szerverre.

Mobil kliens iOS 4.1+ és Android 2.1+ platformokra. A megtett út közben időnként GPS koordináták különbségét számolja, ezeket összeadja, és az így kapott távolságot feltöltögeti a szerverre. A mobil kliensek az adott felhasználóhoz tartozó statisztikát is meg tudják jeleníteni.

Website, mely adatbeviteli lehetőséget biztosít, különféle diagrammokon mutatja a felhasználók és a csoportok statisztikáit, valamint itt tlálhatóak meg a letölthető programok és az információk.

A projektben a saját munkám a szoftverarchitektúra tervezése, a back end tervezése és kifejlesztése és az Android OS-re készült program fejlesztése volt.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.