Biliárdszimuláció tudásintenzív módszerek segítségével.

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Dobrowiecki Tadeusz Pawel
Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék

Jelen szakdolgozat betekintést ad a számítógéppel megvalósított biliárd játékos nehézségeibe, valamint annak elméleti és gyakorlati oldalába. Első lépésként bemutatok már elért eredményeket és az azokhoz kapcsolódó ötleteket, melyek segítenek egy hatékony biliárdjátékos implementálásában. Ismertetek kész megoldásokat biliárd alapú fizikai szimulátorokra, mely központi szerepet töltenek be egy számítógépes játékos programjában. Ezen túl már működő biliárdozó intelligenciákat és az azokhoz tartozó jól használható ötleteket mutatok be.

Ezután kísérletet teszek egy saját fizikai szimulátor implementálására a feladathoz, valamint e segítségével leírom egy mesterséges játékos tervezésének és megvalósításának részletes lépéseit valós példán keresztül, szem előtt tartva a már létező megoldások ötleteit és eredményeit. Bemutatom a fontosabb részegységek szerepét és azok működését. Kísérletet teszek egy közös platform kialakítására, melyen a különböző játékosok/stratégiák képesek egymás ellen játszani, hogy eldönthessük, melyik a jobb.

A tesztek eredményeinek összesítése és elemzése után összefoglalom a dolgozat eredményeit, valamint kitekintést adok egyéb továbbfejlesztési lehetőségekre, melyekkel még hatékonyabbá tehető az implementált mesterséges biliárdozó játékos és a keretrendszer.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.