Biofeedback vezérlésű VR játék Unity és DayDream környezetben

OData támogatás
Konzulens:
Dr. Forstner Bertalan
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

Manapság a VR technológiák egyre népszerűbbek, és használatukhoz már nem

szükséges drága eszközök birtoklása, hanem a telefonunk segítségével is

megtapasztalhatjuk a VR élményt, például a Google Daydream segítségével. A

hagyományos VR vezérlés mellett létezik egy újfajta megközelítés is, melyben a játék a

felhasználó mentális állapotának függvényében képes változtatni magán. Ezt a

technológiát biofeedback vezérlésnek hívják, és az agyi jeleket képes feldolgozni például

a fejre illesztett EEG szenzorokkal. A szenzorok megvalósítása is megoldott már

kompakt, nem drága headset-ekkel, például a NeuroSky MindWave eszközével, melyek

segítéségével többek között monitorozhatjuk a felhasználó koncentrációját és nyugalmát.

Szakdolgozatom során egy olyan játékot készítettem el, mely maximálisan

kihasználja a biofeedback nyújtotta előnyöket. A játék fő célja a szórakoztatás volt,

azonban e mellett alkalmas gyógypedagógiai kutatásokra is a játékba rejtett Frostig

tesztek segítségével.

A játék egy zombis túlélő játék, melyben a játékos egy előre meghatározott

útvonalon, küldetések teljesítésével jut előre. Valós időben képes feldolgozni a

felhasználón mért mentális értékeket, és azok szerint alakítani magán, így például

elérhető, hogy a felhasználó később unja meg a játékot, vagy a nyugalmi értékét minél

tovább alacsonyan tartsuk. A Frostig tesztek közben mért adatok kiértékelése alkalmas

lehet kutatási célkora is

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.