CAN buszos mérőkártya tervezése különböző fizikai rétegekhez

OData támogatás
Konzulens:
Szabó Zoltán
Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék

A korszerű járművek elektronikus rendszerét számos vezérlő egység és szenzorrendszer valósítja meg, amelyek egymással kommunikálnak. Ezek a vezérlő egységek olyan beágyazott rendszerek, amelyek a gépjármű egyes részfunkcióinak működéséért felelősek (pl. motorvezérlő, váltóvezérlő, ABS, komfort elektronika stb…). A vezérlő egységeknek sokszor szükségük van a többi részegység által származtatott információra, vagy az általuk feldolgozott szenzorértékekre.

Az egységek közötti kommunikáció a járműiparban leginkább elterjedt CAN busz protokoll szerint történik. A kommunikáció minőségének igénye, az átvitel sebessége azonban a felhasználási területtől nagyban függ. Ezeknek az igényeknek a felismerése után több, különböző szabványban rögzítették a CAN busz lehetséges fizikai rétegeit.

A szakdolgozat keretében egy CAN buszos mérőkártya tervezése és megvalósítása történt meg. A mérőkártya a járművekben leggyakrabban használatos CAN busz fizikai rétegek mérésére alkalmas. A mérőkártya biztosítja az összeköttetést a CAN busz és egy már meglévő USB-s CAN kontroller között.

A szakdolgozat első része a különböző CAN busz fizikai rétegeket és szabványokat mutatja be, majd a piacon kapható adapterek CAN fizikai interfészeit elemzi.

A következő fejezetben a CAN mérőkártya tervezését ismertetem, mely a tervezendő eszközzel szemben támasztott követelmények specifikálásával kezdődik, majd a rendszertervezésen keresztül a teljes hardver megtervezéséig tart.

A szakdolgozat utolsó része a megépített áramkör felélesztésének lépéseit, és a CAN buszos mérések eredményeit tárgyalja, majd a lehetséges továbbfejlesztési irányokat ismerteti.

Letölthető fájlok

A témához tartozó fájlokat csak bejelentkezett felhasználók tölthetik le.